Ми, аз още се уча. Страшна мъка ми беше в началото. Коремни мускули му е майката. Въздухът е най-трудното нещо за овладяване, ама като го направиш, нататък е лесно.
Бе, има, ама кой ги спазва тия забрани? И ние сме хора. Не е хубаво да се пие червено вино и да се ядат млечни продукти преди изява, защото образуват хрипове. Не е хубаво да се пуши, да се яде люто. Заради късното хранене след концерти и спектакли много певци развиват рефлукс и киселини, което е много вредно за гласа. Затова трябва да се внимава много.
Е, катерица. Играла съм катерица, кво по-нелепо? В дипломния ни спектакъл в консерваторията правихме една приказна опера от Морис Равел „Детето и вълшебствата“ и аз играех катерица и заедно с една жаба (мой колега тенор) бяхме някакви страшни бандити.
Нямам най-голямо още. Досега се развивам доста радостно, на всички конкурси, на които съм се явявала съм била финалист, някои дори съм ги и печелила. Общо взето, при мен винаги всичко е адски спокойно, защото аз не съм болезнено амбициозна и не търся бързи резултати за нищо в живота. Ще дойде най-голямото постижение, задава се. Като ме питат „Какво правиш?“ и аз отговарям „Подготвям удар“.
А то един и два случая да бяха. Мога напиша книга за срама. В бъдещите творчески планове ми е.
Че колкото са по-дебели, толкова по-голям глас имат, че чупят прозорци и чаши с гласовете си…Разни такива. Често в оперния свят хората не издържат на стреса и съвсем откровено си превъртат. Любим ми е случая на една певица, която така изчаткала, че излизала в спектакъл на „Аида“ и запявала арията от „Тоска“, дирижирала на диригента и като я викали на бис излизала на сцената и изпявала само финалната височина от арията си. Някой ден, когато стана дърта примадона, ще прегрея, ще изляза за някоя сцена на полудяване и ще изпея „Джалма“ на Дует Ритон с руски акцент.
Не ми стига вниманието, да ти кажа. Искам все да съм центъра, да ми пляскат, да ми се смеят на глупостите. Но аз не съм писател. Аз съм Мила от Интернет. Един от многото ФБ комици, който преди време имаше нечовешкия късмет да го издадат на книга. Никога не съм имала претенциите, че съм сериозен автор, аз нямам стил на писане, пиша така както говоря и пиша за себе си и за неща, които се случват наистина.
Оперните певици. Има много ка-чинг в тази работа, ако стигнеш на високо професионално ниво. Ма и в по-ранния етап, на който съм аз в момента, можеш да се справиш. Конкурси, концерти, стипендии от хора, които вярват в теб. После вече става приятно. Някои певци взимат по 10-15 хиляди евро на спектакъл. Нетребко, Хуан Диего Флорез, Пласидо Доминго взимат и много повече. И ако продукциите са предвидени за по 10 спектакъла, за няма три години си Бай Марин Милионера.
Не. Ма после казват „Аааа, ти ЗАТОВА ЛИ СИ ТАКАВА, БЕ???“
Че трябва да изляза на сцената и човекът, който пее преди мен, е майка ми.