"Заведох синовете си на снимките на един филм. Там играех жена, чиито мъж бе починал и трябваше да го оплаквам от сутрин до вечер. В различни декори, все с черни дрехи, рева, оплаквам. И Иван (големият син на Снежина) ме попита: "Защо ревеш наистина, след като това е филм?" Добър въпрос. Не можах да отговоря. А малкият седна на едно камъче да ме гледа и аз в един момент през сълзи поглеждам към него, и виждам как ми прави знак, че одобрява как се получава плаченето. Което значи, че абсолютно е приел условността. Че знае, че това е игра. Прилича на истината, но не е."
Снежина е човек, за когото сме разказвали и друг път, но все не е достатъчно. Освен, че е една от най-добрите ни актриси, преподавател в НБУ, майка на двама сина, горд притежател на куче и какво ли още не, тя винаги има още малко време, за да свърши още нещо. Това „още нещо“ този път е общ проект с режисьорката Деси Шпатова, свързан с античния театър (митът за Медея) и куп деца от различни общности по програма „Пловдив 2019“. Как го вмъква в и без това натоварената си програма ли? „Питаш ме дали ми стига времето и защо си го причинявам? Не ми стига. И не знам, предполагам, че вече е диагноза.“
Снежина Петрова в Интервюто.
Заради това многообразие на града и съжителството им в рамките на един полис като Пловдив. Намираме го за много интересно и като ситуация и като културен диалог. Намерихме организации, с които да си сътрудничим, и от януари месец започнахме работата с децата от тези общности. Това ще правим през цялата 2018, за да видим дали можем да ги привържем по естествен начин към идеята на проекта , да минат през целия цикъл от психодраматична работилница, изложба, обучения, свързани с музика и това какво е античния театър. На 23 юни ще открием изложбата с техни рисунки по темата, а през есента ще направим концерт. След него се надяваме, че вече ще знаем с кои деца можем да продължим работата по спектакъла.
Ние сме цял един екип, имах щастието много хора да се включат заради каузата , защото дори да има финансиране, то е минимално. Александра Гочева, Георги Гочев, (който направи страхотен съвременен преход специално за вас), Цветелина Спиридонова и Найо Тицин са хората, които помагат на проекта. С тях бяхме на обученията и с тях реално ги проведохме.
Не зная колко може да ми помогне в този случай. Но преди година със студентите от НБУ направихме в Малко Търново една работилница с деца от града, пак от смесен произход – русначета, ромчета, българчета. И жената, която водеше тази занималня наистина ме вдъхнови и показа как може да се работи с тях. Тогава се престраших да вляза в работа с деца.
О, да събрахме реквизит от театрите, взехме платове, череп, цветя, корони и ги подредихме в стаята, в която влизат децата. После им разказваме историята за Медея и ги оставяхме да работят, да доразвият историята, да я пресъздадат.
Да, наистина създадоха много различни среди и декори. Например, между децата от Столипиново никой не посегна към този череп, никой не го използва, докато в еврейската и арменската общност той беше интегриран, създаде се гробище. А децата от ромската общност взеха цветята, герданите шаловете, направиха къщи пълни с цвят и живот.