Да, а пък и ако започнат хората да се удоволстват от това, ще е супер. Въпросът, разбира се, е кое ти дава удоволствие. Един ще се удоволства да щрака с пръсти и да хвърля салфетки, а друг ще се удоволства от друго нещо. И не би се удоволствал от другото нещо, ако не знае за неговото съществуване. И е хубаво някой да му каже, някой да го заведе. Ето, аз например заведох Яна, когато беше на три години, на опера – на „Риголето“, защото аз много обичам опера. Заведох я като си мислех, че това е началото. Но това беше и краят. Не ѝ хареса, убих желанието ѝ. Не че сега не знае, че има опера, но няма интерес. А можех да създам. Може би избързах…
Сигурно съм правил много грешки. Но като родител действаш спонтанно, със сърцето си. Аз много се страхувах да не я направя зависима от моята професия и до такава степен я „предпазих“, че тя съвсем се отдалечи от нея – сега се занимава със съвсем други неща. Но ето, тя е израснала с Неда Морфова – те живееха в театъра двете, постоянно заедно, докато ние репетираме, играем, а сега изобщо не се виждат. Ето това не ми харесва – че с връстниците си, които са деца на мои колеги, нямат никакъв контакт. А това е хубава среда, която би трябвало да си създадат. Това си мисля, че е грешка и е зависело от мен. Оставих я да бъде прекалено самостоятелна и да си открива сама средата, да си стига сама до нещата. Ето сега, като преодоляхме чалгата, започна да слуша някаква хаус музика, която много я вълнува. Смени ѝ се вкуса, смениха ѝ се приоритетите, което е хубаво и така трябва да бъде. Дал съм ѝ шанс да бъде каквото поиска. Тя всяко лято работи, за да знае как се изкарват парите. Исках да е свободна, да се справя с реалния живот, а не съм ѝ създавал някакъв измислен свят, в който ние, актьорите, до голяма степен пребиваваме, защото такава ни е професията.
Това ни е спасението, да. Това е, което те изкарва.
Този измислен свят е нещо толкова крехко и измислено, и нереално, но ти е опората и те стимулира, и те кара да вървиш напред и да устояваш на всичко.
Аз, ако погледна само за секунда в какъв сос всички ние киснем, вероятно ще е много обезкуражаващо и ще трябва да се откажа от всичко.
Не знам на някой да не му е приятно да получава награди. Много е хубаво и стимулиращо, затова че те забелязват и те оценяват. Хората не си дават сметка, а и не трябва да си дават, колко е трудно и деликатно изграждането на един образ, който да стои автентично, да стои истински. Хем да си ти, хем да е съвършено друго нещо. Приятно е, разбира се, това с наградите. С натрупването им, вече спокойно мога да кажа, че е достатъчно дори, че са ме номинирали. Това ти дава самочувствие и надежда, че нещата, които правиш, имат смисъл.
Ако още не сте гледали Владо Пенев в „Жана“ и „Чайка“, вярвам, че е време да го направите. Както и на 3 февруари в премиерата на филма „Прелюбодеяние“. Всъщност, той винаги си заслужава да бъде гледан, но Интервюто искрено се надява да го види поне още веднъж в „ролята“ на министър на културата.